Споживач

Споживачі скаржаться на плутанину в платіжками за газ та судові накази про стягнення боргів

Вартість газу завжди була серед ТОП-тем повсякденного спілкування українців, а останнім часом ще й незрозумілі суми в платіжках, без указання показів лічильників чи фактичного об’єму споживання голубого палива, загострюють дану тему. Обурення серед мешканців різних куточків Сумщини, зокрема і Конотопщини, викликають також судові накази, завдяки яким із споживачів стягують заборгованість.

У пресслужбі АТ “Сумигаз” повідомили, що за перше півріччя борги побутових споживачів Сумщини за доставку газу сягнули 17 млн грн. У компанії відзначають, що заборгованість буде стягнута за рішенням суду.

“Борги за доставку газу ставлять під загрозу своєчасність проведення ремонтів та модернізації комплексу газорозподільних мереж і регулюючого устаткування, а сьогодні в області обслуговується 12 тисяч км газових мереж. Це безперебійна та безаварійна доставка газу до понад 386 тисяч сімей, чотирьох тисяч підприємств, установ і організацій”, – відзначає комерційний директор АТ “Сумигаз” Денис Черненко в коментарі виданню Інтерфакс.

У свою чергу обурені люди йдуть за захистом свої прав до представників органів місцевого самоврядування, депутатів, органів державної влади, адже у офісах компанії на місцях вони не отримують відповідей на свої питання, а часто їх направляють в центральyий офіс. Так і сьогодні в Сумах, жителі вийшли під стіни АТ “Сумигаз”, але відгуку від керівництва компанії не почули, натомість на них викликали поліцію, – таку новину передає Суспільне.Суми.

У своєму коментарі журналістам, речниця “Сумигаз” Анастасія Шимаріна зазначила:

“Клієнти, у яких виникають питання щодо показань лічильників, в індивідуальному порядку звертаються до сервісу “Клієнтський простір-104.юа”, і фахівці в індивідуальному порядку надають консультацію”.

До нашого видання також звертаються люди з питаннями роз’яснити невідповідності в платіжках, зокрема мешканці Кролевця збентежені і можливістю отримання судових наказів за борги.

“Отримала в платіжці за липень суму до сплати тисячу гривень. Проживаю одна і користуюся лише газовою плитою, звідки в мене може бути така сума до сплати влітку? Це потрібно йти до “Сумигазу”, розбиратися, адже я ретельно веду підрахунок, контролюю всі сплати, показники. В моєму віці похід до газовиків -це практично подвиг, адже вже підводить здоров’я, болять ноги та ще й гарантії, що там мені допоможуть немає. У Інтернетах я не розуміюсь та ще й доступу до нього немаю. Плати, а потім оскаржуй – теж сумнівна перспектива. Сплачу по лічильнику – так борг накопичиться, тоді ще через суд буду розбиратися, а це додаткові фінансові витрати, які пенсіонеру не потягнути. Замкнуте коло виходить”, – розповідає пенсіонерка з Кролевця Антоніна Іванівна.

У коментарі нашому виданню суддя Кролевецького районного суду Віталій Придатко розповів, що у відповідності до п.3 ч.1 ст.161 ЦПК України, заявлені вимоги про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг, телекомунікаційних послуг, послуг телебачення та радіомовлення з урахуванням індексу інфляції та 3 відсотків річних, нарахованих заявником на суму заборгованості, можуть бути розглянуті у порядку наказного провадження.

“Дійсно, у Кролевці в порядку наказного провадження дуже часто стягують заборгованість міські комунальні підприємства: КП «Кролевецьводоканал», «Кролевецька ЖЕК», але і АТ «Сумигаз», як правило, послуговується таким способом стягнення боргів. Поза сумнівом, кожен споживач зобов’язаний сплачувати за житлово-комунальні послуги. Навіть фактично не проживаючи за місцем своєї реєстрації, люди повинні цікавитись станом справ з оплатою, зокрема, за постачання природного газу тощо, надто якщо не розривали договорів про надання комунальних послуг. Однак не виключено, що у тому чи іншому випадку право вимоги надавача комунальної послуги не є безспірним – як у випадках, коли споживачі розривають договори, або ж виявляються відключеними від мереж постачання газу. У такому випадку треба мати на увазі, що при отриманні судового наказу поштою, споживач має час для оскарження такого рішення”, – роз’яснює суддя

Так, відповідно до ст.170 Цивільного Кодексу України, боржник має право протягом п’ятнадцяти днів з дня вручення копії судового наказу та доданих до неї документів подати заяву про його скасування до суду, який його видав, крім випадків видачі судового наказу відповідно до пунктів 4, 5 частини першої статті 161 цього Кодексу. Заява про скасування судового наказу може також бути подана органами та особами, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб. Заява про скасування судового наказу подається в суд у письмовій формі. У разі її неналежного оформленої суддя постановляє ухвалу про її повернення без розгляду не пізніше двох днів з дня її надходження до суду. Проте на практиці з питання скасування судового наказу звертаються одиниці. А отже, судові накази вважаються такими, що видані за безспірними вимогами, і спрямовуються до Державної виконавчої служби.

“Слід також звернути увагу на те, що Міністерство юстиції уже дозволило банкам автоматично списувати з рахунків українців борги на вимогу державних і приватних виконавців. Раніше ця процедура застосовувалася тільки щодо боржників з аліментів, але тепер її розширили на інші види боргів. Повноцінно процедура запрацювала вже із 6 липня 2021 року. Борги з банківських рахунків українців списуватимуть на підставі наказу Міністерства юстиції №1061/5 від 23.03.2021. Він набирав чинності 6 квітня. Проте Мін’юст встановив тримісячний термін для підготовки до набрання чинності цим наказом”, – підкреслює Віталій Придатко.

Серед тих виплат, котрі віднині стягуватимуться незалежно від бажання або небажання боржника їх сплачувати – і житлово-комунальні виплати. Відтепер, згідно зі зміненими правилами НБУ, банки зобов’язані на вимогу виконавця надати інформацію про реквізити рахунків боржника та про суму коштів на них. У Міністерстві юстиції вважають, що це на користь усіх зацікавлених сторін: «виконавець знатиме, скільки коштів на якому рахунку, і зможе заарештувати необхідну суму, а не все, що є, як доти».

Банки і виконавці будуть взаємодіяти в електронному вигляді – через Автоматизовану систему виконавчого провадження. В Мін’юсті відзначають, що для списання коштів, як і раніше, потрібно буде рішення суду. Спрощується тільки сама процедура списання – вона буде автоматизованою. Найближчим часом 62 з 73 банків приєднаються до системи автоматизованого списання боргів.

У свою чергу, начальник Сумського управління захисту споживачів Держпродспоживслужби Володимир Єщенко розповів, що на момент 17 серпня до них надійшло два десятки звернень від сумчан і всі вони були вирішені на користь споживачів.

“По тих скаргах, які надходять “Сумигаз” та “Сумигаззбут” намагаються виправити ситуацію. Коли вони бачать, що ми прийшли до них на перевірку, вони намагаються врегулювати це питання до завершення строку перевірки зі споживачем і є такі випадки, що споживач пише заяву, що претензії всі задоволені й прошу перевірку не проводити. А є такі, що виписуємо припис і відповідні штрафні санкції застосовуємо”, – розповів Суспільному начальник Сумського управління захисту прав споживачів Держпродспоживслужби Володимир Єщенко.

Протистояння між споживачами та газопостачальною організацією може ще загостриться в опалювальний період, якщо в питаннях обліку не буде наведений порядок. Тут мають поступитися дві сторони: споживачі, відповідно, зобов’язані сплачувати за газ, його доставку, а також вчасно та правильно передавати показники лічильника, контролювати це, а АТ “Сумигаз” має ввести прозорий звіт перед громадянами в платіжках, де буде вказуватися не лише сума до сплати, а й фактичні показники використаних кубометрів. Якщо в даному питанні не буде знайдено порозуміння, то невдоволення може перейти й до збурень, як до прикладу сьогодні в Сумах, коли зі споживачами за газовиків говорила поліція.

Схожі статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Back to top button